چگونه بدون هیچ پولی کسب و کاری را شروع کنیم؟
نوشته شده توسط : ساحل

آیا می دانید که بدون پول هم می توانید کسب و کاری را آغاز کنید؟ آیا به دلیل نگرانی از نداشتن پول، توانا به پیگیری کردن رویایتان در مقوله ایجاد اشتغال نیستید؟
آیا ایده کسب و کار احسان در راز دارید و یا فرصت مناسبی را برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه اولیه پیش درآمد کسب و کار می شناسید اما به علت نداشتن سرمایه از شروع کار بازمانده اید؟ در این صورت خواندن این نوشتار که در آن راز آغاز سوداگری بدون هیچ پولی را تعلیم می دهم برای شما سودمند خواهد بود.
بیشتر افراد خواهان تاسیس یک سوداگری هستند ولی بدبختانه شوربختانه سرمایه ای از خویش ندارند. در حقیقت، سوال بسیار رایجی که مردم در وبسایت ها به دنبال پاسخ آن می گردند این است:
چطور می توانم یک کسب و کار را بدون داشتن پول مسیر بیاندازم.
ااگر شما نیز جزء کسانی هستید که در وبسایت ها به پیگیری استجابت این سوال می گردید، الان صفحه مناسبی را مطالعه می کنید. پس از احضار این مطلب شما پاسخ سوالتان را به خوبی درک خواهید کرد و از این بابت دلشاد خواهید شد.
در طول سال هایی که به عنوان کارآفرین فعالیت کرده ام کسان زیادی را دیده ام که آرزوها ی بزرگ و ایده های سوداگری احسان داشته اند ولی با یک مشکل مشترک روبرو بودند و آن "نداشتن سرمایه" بود.
در درستی سرمایه یگانه از بزرگ ترین چالش های شروع کار یک سوداگری هست و خواهد بود. به همین انگیزه است که کارآفرینان دائم به تعقیب افزایش سرمایه هستند. اگر نگاهی به زندگی کارآفرینان بیاندازیم متوجه تلاش و مبارزه همیشگی آنها برای جذب و حفاظت جریان پول خواهیم شد.
اما باید این نکته را نیز خاطر نشانه کنم که در حال آماده مشکل افزایش سرمایه، توجیه احسان برای عدم راه اندازی یک سوداگری نیست. با پیشرفت های پسین در تکنولوژی، اقدام به راه اندازی یک سوداگری راحت تر اما رقابتی تر شده است.
اکنون شما چطور یک سوداگری را بدون داشتن هیچ پول و سرمایه ای تاسیس می کنید؟ استجابت هایتان را در ادامه خواهید یافت. اما قبل متعلق به باید بدانید دو استراتژی پایه برای آغاز یک سوداگری بدون داشتن پول وجود دارد:
دو راهبرد برای نخست به کار یک سوداگری بدون پول
• پرداخت ها را الی پیش از کسب درآمد به دیرکرد بیاندازید.
• لغایت زمانی که بتوانید پولی بابت استخدام یک کارآزموده بپردازید،تمام کارها را خودتان سپریدن دهید. انجام پیشه به انفرادی وقت زیادی از شما می گیرد اما بدون هیج سرمایه کار پیش خواهد رفت.
با پروا به چیزهایی که گفته شد اکنون به تعدادی فن برای شروع کسب و کار بدون پول خواهیم پرداخت.
چرا شما باید از کسب و کار حقیر شروع کنید؟
من به این انگیزه به نوشتن این نوشتار علاقمند شدم که در میانی جوانان مشتاق به ایجاد اشتغال جملاتی از این قبیل شنیدم:
• می خواهم یک کسب و کار بزرگ را راه اندازی کنم.
• می خواهم ثروتمند شوم.
• من یک ایده چند میلیون دلاری در ذهن دارم
من شخصا فرد جاه طلبی هستم و مخالف داشتن چنین آرزوهای دور و درازی نیستم؛ ولی عقیده دارم هرکسی باید هزینه آرزوهایش را با کوشش هایش بپردازد. بسیاری از کسان آرزو دارند آینده ای مانند بیل گیتس،وارن بوفه،الیکو دنگوت،مارک زاگربگ و یا سام والتون داشته باشند اما به عقیده نمی رسد شبیه این افراد سعی کرده باشند.
"من زنی از کشتزار ای در جنوب بودم. به من شغل رخت شویی پیشنهاد شد و بعد متعلق به به یک آشپز ترفیع یافتم. و پس از آن نیز توانستم سوداگری خودم را تاسیس کنم و الان کارخانه ام را در زمینی که مالک آن هستن بنا کرده ام." بانو واکر
به همین انگیزه است که من در تارنگار خویش بخشی را به "درس هایی از کارآفرینان موفق" اختصاص دیتا ام. به این انگیزه این بخش را به کارآفرینان نوپا توصیه می کنم که بدانند در چه جایگاهی پیمان دارند و وانگهی از اشتباهات این کارآفرینان موفق نیز آموزه بگیرند.
"افکار کبیر را دوست دارم، اگر می خواهید در هر گویه ای اندیشه کنید افکار بلندی درمورد آن داشته باشید." دونالد ترامپ
داشتن افکار کبیر خوب است، اما درستی این است که آیا شما حاضر پرداخت خرج آن هستید یا خیر؟ اگر استجابت شما مثبت است پس باید آماده باشید از پیشه کوچکی شروع کنید. بسیاری از کارآفرینان جوان از تاسیس یک کسب و کار در پیمانه کوچک بیزارند و به همین انگیزه آنها مدت زیاد طولانی را چشم براه می همانند الی چه بسا مثلا یک سرمایه یک میلیون دلاری به دست آورند. چیزی که این افراد هرگز نمی دانند این است که برای داشتن یک کسب و کار بزرگ باید در مقیاس کوچک آغاز به شغل کرد.
"اگر میخواهید به بالاترین نقطه برسید از زیر ترین سطح آغاز کنید." سیروس
حقیقت دیگری که درباره چشمداشت برای سرمایه میلیون دلاری هستی دارد این است که ممکن است هیچ و قت یک سرمایه گذار میلیون دلاری به دست شما نرسد، اگر هم سرمایه گذاری چنین سرمایه ای داشته باشد به علت اینکه شما مهارت ها،تجربه و توانایی لازم را برای گردانیدن سوداگری را ندارید این پول را به شما نخواهد سپرد.
راه حل چیست؟ پیشنهاد من به کارآفرینان جوانی که ایده هایی در گویه سوداگری دارند این است که با سوداگری کوچک آغاز کنند و از این طریق وارد فرآیند سوداگری شوند.
"کوچک شروع کنید و کبیر بیاندیشید." بابای پولدار
چهار علت برای شروع کسب و کار در مقیاس کوچک
الف. بیشتر کارآفرینان جوان تجربه ای در گویه سوداگری ندارند. آنها پیش از این با چالش های قبل رو در ککسب و شغل روبرو نبوده اند و نمی دانند چطور می طاقت آنها را حل کرد. در صورتی که تجربه و صلاحیت احتمالا مهم ترین ویژگی هایی هستند که سرمایه گذاران از یک کارآفرین انتظار داشتن آن ها را دارند. وقتی سوداگری کوچکی را اداره می کنید تجربه هایی کسب خواهید کرد و چیرگی هایتان در مقوله کسب و کار ارتقا خوهد یافت.
به کارآفرینان نوپا کار در کسب و کارهای کوچک را توصیه می دهم، زیرا این کسب و کارها برای آنها مشابه مدرسه کسب و کار است و گویه ای برای یادگیری برای آنها فراهم می کند و همینطور اگر مرتکب اشتباهی هم شوند این اشتباه در سوداگری کوچک سریع تر حل خواهد شد.
در این گونه کسب و کارها پیامدهای تصمیمات اخذ شده برای یک مدیر سریع تر قابل دیدن خواهند بود و کارآفرین روابط بین متغیرها موثر در موفقیت را به نحو بهتری درک خواهد کرد.
ب. اگر با کسب و کار کوچک آغاز کنید، با چالش هایی از قبیل یافتن مشتری های جدید و مدیریت سوداگری به چهره یک واحد منسجم روبرو خواهید شد و برای بحران های کسب و کارهای بزرگ آماده خواهید شد.7
ج. بحران های در کسب و کار وجود دارند که پیش از این به آنها فکر نکرده اید. زمانی که کارآفرین با تواضع تمام یک کسب و کار حقیر را نخست می کند درخواهد یافت که سوداگری چیزی فراتر از پیدا کردن مشتریان و داشتن فروش خوب است. او در زمان اداره کسب و کار کوچک خود خواهد فهمید که کسب و کار مانند یک بازی با انسانهاست؛ و این مستلزم داشتن مهارت مدیریت کسان است.
د. اگر شما بتوانید رشد 35-45% به صورت سالیانه داشته باشید، اعتماد سرمایه گذاران به شما جلب خواهد شد. و به این نتیجه می رسند که اگر کمی اغلب از کار شما حمایت کنند تفاوت بیشتری در هوده حاصل خواهد شد. راستی این است که اگر شما بتوانید با اعتماد به نفس، سوداگری کوچکی را با نزخ رشد ثابتی مدیریت کنید پس در آینده از عهده کسب و کارهای بزرگ تر نیز برخواهید آمد.
کارآفرینان بسیاری را دیده ام که از کسب و کارهای کوچک آغاز کرده اند و به موفقیت هم دریافتی اند ولی تمایلی به آغاز سوداگری در سطوح بالاتر نداشته اند. آنها به همین سوداگری بسنده کرده اند. فلذا به شما که هدف تاسیس یک سوداگری حقیر را دارید توصیه می کنیم که چنین اشتباهی مرتکب نشوید و کوچک نمانید.
" هیچ اشکالی ندارد که از سوداگری حقیر شروع کنید،اما حقیر ماندن خطرناک خواهد بود." رابرت کیوساکی
"ثابت ماندن ساده ولی تغییر کردن دشوار است. اغلب افراد تصمیم می گیرند برای تمام عمر تغییر ناپذیر بمانند." بابای پولدار
مهم نیست کسب و کار شما چقدر کوچک باشد؛آن را راه اندازی کنید. چشم براه زمان مناسب نباشید چون زمان مناسب هیچ گاه نخواهد رسید.ممکن است اشتباهاتی هم مرتکب شوید و تجاربی هم به دست بیاورید پس نباید عقب نشینی کنید. دستمزد های پروسه کارآفرینی به کسانی خواهد رسید که الی خاتمه ایستادگی کرده اند. برای شما آرزوی موفقیت دارم.
ادامه دارد.....
قسمت دوم
چگونه بدون هیچ پولی کسب و کاری را تاسیس کنیم
1. طرز فکرتان را عوض کنید
اولین قدم برای تاسیس سوداگری بدون پول، عوض کردن طرز اندیشه است. بیشتر کسان ایمان ندارند که می شود کسب و کاری را بدون پول آغاز کرد. آنها اعتقاد دارند که برای تاسیس یک سوداگری میلیون ها دلار پول لازم است، ولی یک کارآفرین خلاق،نوآور و مصمم می داند که شما حتی اگر هیچ پولی هم نداشته باشید می توانید رویاهایتان را پیگیری کنید.
سه کلید برای تاسیس سوداگری وجود دارد. نخستین کلید ایده،دومی کسان و سومی پول است. ولی به ندرت در پیش درآمد کسب و کار هر سه این ها موجودند. به عنوان کارآفرین،این وظیفه شماست که یکتا از این کلیدها را پیدا کرده و سفر را آغاز کنید. بقیه کلید ها را در پیوستگی گذرگاه خواهید یافت، اگرچه شدنی است این کار چندین سنه درازا بکشد- رابرت کیوساکی
جوهر سخن نقل شده در بالا این است که شما حتی اگر حتی یک ایده هم داشته باشید می توانید کسب و کاری را شروع کنید. به هر حال اگر می خواهید در ماموریتتان پیروز شوید باید این درستی که بدون پول هم می شود آغازگر بود را بپذیرید.
2. نقاط قوت خود را معرفی کنید
اکنون که سه کلید آغاز سوداگری را شناختید، سوال اینجاست که شما کدام قسمت پازل را در برگزیدن دارید؟ پول دارید؟ایده یا افراد؟ اگر هر کدام از این ها را دارید این برای شما یک نقطه قوت محسوب می شود و مقوله خوبی برای آغاز خواهد بود.
ممکن است از نظر شما چنین چیزی غیر راستین یا غیرعملی به عقیده برسد، ولی حقیقت دارد. من افراد زیادی را دیده ام که پول دارند ولی نمی دانند با آن چه کنند. و سوالاتی از این قبیل میپرسند:
• من 50.000 دلار پول دارم؛ به عقیده شما چه کسب و کاری را آغاز کنم؟
• پول هایم را کجا سرمایه گذاری کنم؟
در طرف دیگر این معادله افرادی با ایده های هوشمندانه سوداگری قرار دارند که سرمایه ای برای شروع کسب و کارشان ندارند. بعد شما می توانید با یکاز این کلیدها آغاز کنید و بقیه را طی راه بیابید.
3. یک ایده کسب و کار را گسترش دهید.
گام بعدی برای آغاز سوداگری بدون داشتن پول، توسعه یک ایدۀ خوب سوداگری است. ایده کسب و کار پیشنهادی شما باید نیازی را برآورده یا مشکلی را حل کند. ایده شما باید آنقدر خوب باشد که علاقه هر کسی که آن را می استراق سمع را برانگیزاند و همچنین باید پتانسیل سود زیادی نیز داشته باشد.
4. طرح کسب و کارتان را بنویسید.
از آنجا که این نوشتار درباره چگونگی آغاز کسب و کار بدون پول می باشد، فرض من این است که شما فردی هستید که ایدل کسب و کار را دارد ولی پولی برای سرمایه گذاری روی آن ندارد. اگر هنوز به پیگیری ایده یا فرصت سوداگری هستید که ارزش سعی کردن داشته باشد بعد گرد را پیدا کنید چون این ایده می تواند وسیله شما برای رسیدن به پول باشد.
و اگر ایده ای دارید و می دانید چه کاری می خواهید انجام دهید، پس باید آن را به صورت مکتوب درآورید. یک طرح کسب و کار سند مکتوبی دربرگیرنده اهداف، ایده کسب و کار و فایده مورد چشمداشت است. سندی است که به سرمایه گذار می گوید شما روی این طرح پیشه کرده و وقت صرف کرده اید و اکنون آماده اید گام بعدی را بردارید. اگر ایده ای دارید و نه پولی دارید و نه طرح کسب و کاری، پس احتمالا ذهن شما هنوز برای کارآفرین بودن آماده نیست.
5. چه مهارت هایی دارید؟
خوب، می دانم که شما این مقاله را برای این مطالعه می کنید که سرمایه ای برای به ثمر رسیدن ایده خود ندارید اما مطمئنا شما توانایی های خاصی نیز با خویش دارید. چه چیرگی هایی در گویه کسب و کار دارید؟
بسیار خوب؛ احتمالاً این نخستین تجربه شما در زمینه سوداگری است و تخصص خاصی ندارید. چه مهارت های فنی در گویه کسب و کارتاد دارید؟ این ها رایج ترین سوالاتی است که سرمایه گذاران از شما خواهند پرسید.
آیا حاضرید رایگان پیشه کنید؟
بیشتر افراد آرزو دارند معاش ثروتمند شوند. آنها با این امید که یک شبه پولدار شوند کسب و کارشان را شروع می کنند. من شخصا مخالف داشتن اهداف بزرگ و تفکر بلند پروازانه نیستم ولی شما باید بدانید اهداف بزرگ از کناره هم قرار اخذ اهداف حقیر به دست می آید. فلذا شما باید از پیمانه کوچک آغاز کنید و علی الخصوص وقتی پولی ندارید آماده باشید که برخی مواقع رایگان هم پیشه کنید.
با این حال، جالب اینجاست که اغلب کسان به پیشه کردن بدون اخذ مزد و حقوق مقاوم فکر نمی کنند ولی این یک راستی است. اگر واقعا می خواهید دست به کاری بزنید و در آن کامیاب شوید، صرف عقیده از اینکه سرمایه داشته باشید یا نداشته باشید، باید آماده باشید که دست کم یک یا دو سال مجانی پیشه کنید. علت آن هم این است که شروع یک کسب و کار از صفر، زحمت،منابع و سرمایه میخواهد. زمانی که من کسب و کارم را آغاز کردم به مدت سه سال دستمزدی برای خودم برنداشتم. شما اندیشه می کنید من تنها کارآفرینی بودم که چنین وضعیتی داشتم؟ جواب خیر است.
تقریبا همه کارآفرینانی که من می شناسم برای کمک به شروع کسب و کارش مجانی شغل کرده است. لری پیج، مارک زاگربرگ،مایکل دل کل برای کسب و کار شخصیشان مجانی پیشه کرده اند. صفت کلیدی که سرمایه گذاران در کارآفرینان جستجو می کنند تعهد و فداکاری است. اگر آماده نیستید برای خودتان مدتی مجانی پیشه کنید، تاسیس کسب و کار را فراموش کنید.
7. کسب و کار را تاسیس کنید.
پس از اینکه طرز فکرتان را تغییر دادید و طرح کسب و کارتان را نوشتید گام بعدی تاسیس کسب و کار است. بسیاری از کسان نمی توانند داشتن یک کسب و کار بدون داشتن سرمایه اولیه را انگاشت کنند و می پرسند:
• چطور بدون هیچ سرمایه ای، فضای اداری یا فروشگاهی کرایه کنم؟
• وقتی پولی ندارم،چطور محصولاتم را تولید کنم؟
جوای این است که شما نمی توانید این کارها را سپریدن دهید اما باید کارهای دیگری کنید.
بسیاری از افراد کماکان به شیوه سنتی آغاز سوداگری اعتقاد دارند، که مستلزم اجارۀ مکان، انبار کردن کالاها، استخدام کارکنان و پیدا کردن مشتریان است. با این حال، یک کارآفرین خلاق وقتی سرمایه ای ندارد می تواند راه های دیگری هم برای آغاز شغل خود آغاز کند.
به جای اتکا کردن و امید بستن به یک ایده خشک و خالی، می توانید روی طراحی و توسعه مثال اولیه محصول خود کار کنید. در هم اندیشی ها و اجلاس های کارآفرینانه کمپانی کنید. طرحتان را بنویسید و به دنبال شریک و یا اسپانسر باشید،از دوستان و خانواده پول قرض بگیرید. مهم ترین چیز این است که به حرکتتان ادامه دهید و بی کار نمانید.
به عنوان مثال، زمانی که من تصمیم به کارآفرینی گرفتم نه ایده ای داشتم،نه پولی و نه حتی مهارتی. فقط چیزی که داشتم چشم اندازی از آینده بود.
بجای نشستن و رویاپردازی درباره آینده، در سمینارها شرکت کردم، با دیگر کارآفرینان گفتگو کردم، چندین کتاب خواندم و مدل های سوداگری را فرا گرفتم. در طول این فرآیند بود که ایده کسب و کارم را گسترش دادم، طرح کسب و کارم را نوشتم و کسب و کارم را آغاز کردم. اگر شما نیز هدف آغاز شغل بدون پشتوانه مالی را دارید همین شیوه را برگزیدن کنید.
یک سوداگری خدماتی را شروع کنید.
شما در ضمن می توانید یک سوداگری خدماتی را راه اندازی کنید چون معمولا سرمایه خیلی کمی می خواهد یا حتی در گاهی هیچ سرمایه ای دربایستن ندارد. ولی باید برای آن وقت بگذارید و زحمت بکشید لغایت به نتیجه برسد. علاوه براین شما برای شروع بیچارگی به کمی خلاقیت، چیرگی بازاریابی و فروش دارید.
از یک سوداگری خانگی آغاز کنید
وقتی می شنوم کسان از نداشتن سرمایه برای شروع سوداگری گله می کنند به شدت خشمگین می شوم. من افراد زیادی را دیده ام که کسب و کارشان را از منزلشان شروع کرد و زیاد رشد کرده اند. جولی آیگنر کلارک، بیل گیتس، لری پیج کل کسب و کارشان را از منزل و خوابگاه شروع کرده اند.
من شخصی را می شناسم که فقط 50 دلار از خانواده اش قرض کرد و از راه بازاریابی شبکه ای به ثروت فوق العاده ای رسید. شخص دیگری را دیدم که با به کارگیری رایانه خود و دوستانش کافی نتی را تاسیس کرد. بعد دودلی نمی کنم شما نیز بهانه ای برای شروع کسب و کار داشته باشید؛ حتی اگر در حال حاضر هیچ پولی هم ندارید.
8. گذرگاه کامیابی خودتان را بسازید.
در نهایت شما باید با سرمایه ناچیز کسب و کارتان را تاسیس کنید. به دنبال اثربخشی و کارآیی در کسب و کارتان باشید الی با تخصیص بهینه منابع محدودی که در احتیار دارید در این بازی پیروز شوید.





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: